Kapitola první - jak to začalo

Miniseriál o našich radostech a strastech s vozy ARO M461

Kapitola první - jak to začalo

Odeslatod Miroslav v stř črc 18, 2007 1:08 pm

U nás to vzniklo tak, že jsme se jednoho dne rozhodli, že si na dopravu dříví z lesa pořídíme nějaký starý, pokud možno terénní, auťák.
Začali jsme hledat v inzerátech a vykrystalizoval z toho vůz Aro M461 - záležitost do terénu nepřekonatelná, tedy pro nás ideální.
Po krátkém výběru z dostupných kusů jsme sjednali koupi tohoto krasavce:
Obrázek

Kdybychom tehdy věděli kolem aut to, k čemu jsme se praxí dopracovali, asi by to tak rychlé nebylo, ale tehdy jsme prostě spoustu věcí přehlíželi a byli rádi, že máme pracanta doma.
Říkal jsem si tehdy naivně, že když kupuji auto "na číslech" a s platnou STK, tak není nutné prohlížet vše do detailů. A tak jsme až doma přišli například na katastrofální stav elektroinstalace:
Obrázek
Ta hrozila požárem. Zatím jsme ale upravili jen to nejnutnější pro funkčnost a bezpečnost.
Takových věcí bylo více - chybějící kryt spojky (pod autem bylo prostě vidět ozubené kolo setrvačníku . . .) nebo nefunkční veškeré přístroje na palubní desce. Hlavně, že bylo auto opatřeno rámy stylu Hammer a širokými koly! Díky tomu rámu nešla bez "úprav" použít ani laminátová střecha - museli jsme ji rozebrat a použít jen horní část, boky jsme nahradili na zimní ježdění plachtou:
Obrázek
Po zimě, kdy Aro "pracovalo" bez větších problémů, jsme se rozhodli, že ho tak trochu vrátíme do původnější podoby. A tak šla nejprve pryč fešácká kola (snad se prodají a zlevní tak vysokou pořizovací cenu auta . . .) a onen hammrovský rám.
Obrázek
Takhle už to bylo lepší:
Obrázek
A po ořezání zbytků se autíčko začalo podobat původnímu vzhledu.
Obrázek
Šla na něj už nainstalovat celá laminátová nástavba a s upraveným přívěsem mu to takhle slušelo:
Obrázek

Tolik k začátkům. V dalších kapitolách budu popisovat věci, které pro mnohé znalé budou banality, pro lidičky, kteří se mohou dostat do podobné situace by to ale mohla být zajímavá inspirace.
M.Lízner
603 262 798
miroslav.lizner@foto-sam.cz
Uživatelský avatar
Miroslav
 
Příspěvky: 324
Registrován: úte črc 26, 2005 11:12 am
Bydliště: Velký Osek

Technické parametry

Odeslatod Mirek v čtv črc 19, 2007 3:27 pm

Pro doplnění přidávám technické parametry vozu:

Teréní automobil pro dopravu osmi osob, nebo dvou osob a nákladu při užitečném zatížení 650kg na silnici nebo 500kg v terénu.

Motor
    typ ARO M207
    čtyřdobý, zážehový
    objem 2512ccm
    rozvod OHV
    počet válců - 4
    uspořádání - stojaté, v řadě
    vrtání x zvih - 97 x 85 mm
    kompresní poměr - 7,2:1
    maximální výkon - 77 k (56,7 kW) při 4000 ot/min
    maximální kroutící moment - 16 kpm (157 Nm)

Palivová soustava
    čerpadlo - mechanické, membránové
    čistič paliva - s papírovou vložkou, odkalovací sklenička

Karburátor
    typ W207 (42 DSR-1) licence Weber
    dvoukomorový se součastným otevíráním komor

Mazání
    druh - tlakové ze skříně
    čerpadlo - s ozubenými koly
    olejový filtr - papírová mikrovložka
    tlak oleje - max. 5 kp/cm2

Chlazení
    druh - kapalinové s přetlakovým chladičem a větrákem
    čerpadlo - odstředivé
    regulace teploty - termostat, žaluzie před chladičem

Zapalování
    druh - bateriové, kontaktové
    pořadí zapalování - 1-2-4-3
    předstih zážehu - 8st před horní úvrať
    regulace předstihu - odstředivá, podtlaková
    vzdálenost kontaktů - 0,35 - 0,45mm
    zapalovací svíčky - M14 x 225 - Pal N7 (nové označení Pal N17)

Spojka
    typ - jednokotoučová, suchá,průměr 250 mm, poloodstředivá
    ovládání - hydraulické

Hlavní převodovka
    počet převodových stupňu - 4 vpřed, 1 vzad
    převodové poměry:
      I. 4,7882
      II. 2,6805
      III. 1,653
      IV. 1,0
      zpětný chod - 5,8522

Přídavná převodovka
    počet převodových stupňů - 2
    převodový poměr - 1:1
    stálý převod 5,15:1

Řízení a kola
    převodka - globoidní šnek s kladkou
    největší úhel natočení kol - 27°
    odklon kol - 1°
    příklon svislého čepu - 10°
    záklon svislého čepu - 4°50' (pohotovostní hmotnost), 6°20' (celková hmotnost)
    sbíhavost - 1,5-3mm (nezatížené vozidlo)
    rozměr pneumatik - 6,50-16 6PR
    tlak vzduchu - 200-225kPa (přední), 225-275 kPa (zadní)
    ráfek - 4,50 E16

Brzdy
    provozní - hydraulické, jedookruhové, bubnové
    nouzová a parkovací - mechanická, ručně ovládaná na zadní kola

Elektrická soustava
    jmenovité napětí - 12 V
    ukostřený pól - mínus
    akumulátor - 12 V, 56 Ah
    alternátor - 14 V, 35 A
    startér - D1,2-12, systém Bendix
    počet pojistek - 12 ks (8 A)

Přídavná převodovka
    Počet převodových stupňů - 2
    Převodový poměr - 1:1
    Stálý převod 5,15:1

Podvozek a karoserie
    podvozek - žebřinový rám
    karosérie - celokovová otevřená s plachtou, nebo uzavřená celolaminátová (čs výroba)
    počet sedadel - 8 (včetně řidiče)

Rozměry a váha
    délka - 3854 mm
    šířka - 1710 mm (bez rezervy) / 1850 mm (s rezervním kolem)
    výška - 2050 mm
    rozchod kol - 2335 mm (vpředu) / 1445 mm (vzadu)
    max. hmotnost - 2200 kg
    pohotovostní hmotnost - 1550 kg
    užitečná - 650 kg (na silnici) / 500 kg (v terénu)

Náplně
    motorový olej - 5,5 l - M7AD
    čistič vzduchu - 1,0 l - M7AD
    převodovka - 2,0 l - PP90
    přídavná převodovka - 1,0 l - PP90
    přední rozvodovka - 2,0 l - PP90
    zadní rozvodovka - 1,0 l - PP90
    převodka řízení - 0,34 l - PP90
    brzdový systém - 0,65 l - Syntol HD 190, HD 205
    spojkový systém - 0,65 l - Syntol HD 190, HD 205
    chladící soustava - 12,5 l - Fridex
    palivová nádrž - 70l - BA oč 91 - speciál

Ostatní údaje
    maximální rychlost - 100 km/h
    maximální stoupavost - 62 %
Uživatelský avatar
Mirek
Site Admin
 
Příspěvky: 28
Registrován: pon črc 25, 2005 3:58 pm
Bydliště: Velký Osek


Zpět na Arománie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron