Kapitola třetí - výměna motoru

Miniseriál o našich radostech a strastech s vozy ARO M461

Kapitola třetí - výměna motoru

Odeslatod Miroslav v stř srp 01, 2007 2:17 pm

Dále popíši průběh prací při osazení motoru vším příslušenstvím a po kompletaci zpětnou montáž.

Místo klasického korkového či gumokorkového těsnění vany motoru jsme použili červený silikon:
Obrázek

Ani náš původní motor nevypadal po demontáži nijak vábně:
Obrázek
Obrázek
To platí například i o startéru:
Obrázek
Dostal ale následující podobu:
Obrázek
Hliníková fréma, ukrývající spojku, vypadala po demontáži takto:
Obrázek
Po důkladné očistě následovala montáž na "nový" motor. A tady jsme narazili na další komplikaci - ložisko, ve kterém "sedí" konec hřídele převodovky, jsme koupili a usadili bez problémů, ale došlo na vystředění spojky :!:
Obrázek
Zařadili jsme vlastní tvořivost, chvíle práce na soustruhu: a "výstředník" je připraven k použití:
Obrázek
Obrázek
"Strojení" motoru zdárně pokračovalo:
Obrázek
Obrázek
Nové těsnění pod hlavu (paní Hubáčková odvedla asi tradičně dobrou práci):
Obrázek
a můžeme montovat hlavu (jak jsem už zmínil, použili jsme tu, která běhala na původním motoru):
Obrázek
Základní seřízení ventilů jsme provedli ještě v dílně na vozíku:
Obrázek
Následovalo víko ventilů, rozdělovač, sací potrubí, . . .
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A byli jsme připraveni vyvézt motor ven a instalovat jej na jeho místo.
M.Lízner
603 262 798
miroslav.lizner@foto-sam.cz
Uživatelský avatar
Miroslav
 
Příspěvky: 324
Registrován: úte črc 26, 2005 11:12 am
Bydliště: Velký Osek

Zpět na Arománie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron