Kapitola čvrtá - zpětná montáž motoru do auta

Miniseriál o našich radostech a strastech s vozy ARO M461

Kapitola čvrtá - zpětná montáž motoru do auta

Odeslatod Miroslav v úte zář 18, 2007 10:40 am

Chvíli to vypadalo, že místo motoru o poctivých 56kW má naše auto pohon o výkonu jedné lidské síly:
Obrázek

Ale ne - to jen pokračovalo čištění a příprava na montáž motoru:
Obrázek

Příprava hotova - můžeme na to jít:
Obrázek

Opět "HUP-CUK", chvíle mordování s usazováním - a byl tam . . .
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Další drobná komplikace se objevila až po tomto kroku - ulomené perko na přítlačné páce spojky (nebo jak se ta věc na obrázcích jmenuje):
Obrázek
Obrázek

Pokračujeme ve "strojení":
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Další etapa - nastartování a seřízení chodu motoru byla poměrně dlouhá. Musím na tomto místě poděkovat všem zúčastněným z fóra Gaz klubu, se kterými jsem některé potíže ( a i toto první rozběhnutí) konzultoval a vždycky ochotně a fundovaně poradili.
Mnohokrát jsme absolvovali stejný postup - nastavení základní hdonoty předstihu zapalování, občas za hlasitých "výstřelů" doprovázených plameny z výfuku - až konečně chytil !!! No a pak už to byla skoro brnkačka - občas nám šel motor totiž na tři a dokonce i na dva válce! Tak jsme učinili rozhodnutí - nové svíčky! Ono se to docela snadno řekne - hůře ale realizuje. Hlava, kterou jsme na "nový" motor vrátili z původního, má totiž "velké" závity na svíčky a ty jsme nikde na pultě neobjevili. Kromě toho jsme měli snahu zjistit, jaké vlastně svíčky tento motor potřebuje, s jakými bude běhat nejlépe. Nakonec jsme objednali u prodejce autodílů svíčky, které byly ekvivalentem k těm, které tam byly od minulého majitele. Chod na tři válce jsme tím ale neodstranili . A tak došlo na kabely k zapalovacím svíčkám - místo viditelně za zenitem své životnosti se nacházejících "uhlíkových" kabelů, se kterými jsme auto pořídili, jsme nainstalovali klasické měděné - a bylo vyhráno !!! Chod motoru se sice nedal označit za "šepot" (díky ostřejšímu zvuku sice elegantního, ale jen na potrubí nasazeného nerezového konce výfuku), ale běhal kultivovaně, po seřízení bohatosti směsi (karburátor Jikov) přestal střílet do výfuku a hltit se při přidání plynu - takže spokojenost! A ARO začalo zase konečně sloužit:
Obrázek

Tím se ale pomalu začala uzavírat naše "sezanmovací etapa" s vozy ARO M461. To už je ale další příběh . . .
M.Lízner
603 262 798
miroslav.lizner@foto-sam.cz
Uživatelský avatar
Miroslav
 
Příspěvky: 324
Registrován: úte črc 26, 2005 11:12 am
Bydliště: Velký Osek

Zpět na Arománie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron