Kapitola pátá - přezbrojení

Miniseriál o našich radostech a strastech s vozy ARO M461

Kapitola pátá - přezbrojení

Odeslatod Miroslav v čtv led 24, 2008 10:31 am

Autíčko po anabázích popsaných v předchozích částech sloužilo, ale nemělo to mít dlouhého trvání.
Objevili jsme totiž inzerát, který nás zaujal - ARO M461 ve velmi původním stavu bez jakýchkoliv předělávek v pojízdném stavu za velmi pěknou cenu. Zvažovali jsme obměnu - s tímto vozem bychom mohli docílit veteránské testace a získat průkaz historického vozidla (a tím i nižší povinné ručení). A tak jsem se na něj jeli podívat. Vypadalo takto:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

S majitelem jsme se dohodli a sehnali dopravu.

Obrázek

Po ose by to byl vzhledem k tomu, že auto stálo 15 let v garáži (suché garáži!!!) a i vzhledem k vzdálenosti dost riskantní. I když - kdyby nebyla pod brzdovým pedálem loužička kapaliny, asi bychom i o tom uvažovali.

Po dopravení domů začaly detailní obhlídky.

Obrázek
Obrázek

Ta louže brzdové kapaliny nebyla jediné viditelné "slabé místo". Karburátor se přeplavoval a benzín tekl po motoru, vodní pumpa tekla a brzdy byly skutečně špatné.

A tak to bylo to první, co jsme začali řešit:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Vše demontované se dočkalo očištění a nátěru:

Obrázek

A tak po výměně manžety v hlavním válci a zpětné montáži válce a pedálů jsme chtěli odvzdušnit brzdy s tím, že pak by to mohlo být v pohodě :cry: Nebylo!

Obrázek
Obrázek

Odvzdušňovací ventilek pravého zadního kola (tam se odvzdušnění vždy začíná) byl nepovolitelný! A tak následovala rozsáhlejší demontáž - při té jsme zjistili, že toto kolo asi nebrzdilo už velmi dlouho (jedna čelist byla "zarostlá" a nepohyblivá), brzdový váleček šel naštěstí odmontovat v podstatě bez problémů a ve svěráku jsme povolili i ten ventilek. Pro jistotu jsme opatřili celou sadu nových. No a brzdové prasátko jsme si poprvé rozložili.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Bubny dostaly také očistu a nátěr:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Po smontování brzd přšlo na řadu "odstrojení", abychom se dostali standarními vraty do garáže. Přitom jsme přišli na jedinou práci pro klempíře - silná koroze na spodní hraně odklápěcí části zadních dvířek.

Obrázek

Laminátová nástavba dolů

Obrázek
Obrázek

Sklopit čelní sklo

Obrázek
Obrázek

A už to šlo zajet pod střechu:

Obrázek


Karburátor, který se zak přeplavoval a nebyl původní, jsme se rozhodli nahradit tím správným, který byl do těchto vozů v 70. letech montován. Podařilo se nám jej sehnat, vyčistili, smontovali, zabudovali a zhruba seřídili už pro to zajetí do garáže.

Obrázek
Obrázek
Obrázek


No a protože jsme se rozhodli, že si troufneme na nový lak (ten starý byl skutečně velmi mizerný), nastala fáze odstrojování, broušení, odmaskovávání . . .

Obrázek
Obrázek

Levý zadní nárazník byl silně zdeformovaný, ale po srovnání a vyklepání do roviny se ho podařilo podle pravého naohývat jen tak za studena na kovadlině a kolejnici do toho správného tvaru:

Obrázek

Takto se to jeví dost jednoduše, ale (hlavně proto, že jsme takovou věc dělali poprvé v životě) toto zdání je klamné - byla s tím spousta práce. Někde základní barva, někde jsme použili nástřik plastem, vše pak plničem (dříve se tomu říkalo stříkací kyt), broušení, větší nerovnosti vytmelit dvousložkovým tmelem, zase broušení a pak teprve stříkat vrchní lak.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Protože jsme se rozhodli pro kombinaci barev zelená (přece jsme původně chtěli auto do lesa :lol: ) a černá, přišla řada na doplňky do černé barvy:

Obrázek
Obrázek
Obrázek


A - zase to vypadá velmi jednoduše a zsae toto zdání klame - stačilo vše "ustrojit" a mohli jsme vyjet!!!

Obrázek

Teď už autíčko takto pilně pracuje:

Obrázek
Obrázek

Ani jsem se nezmínil o tom, jak to dopadlo s tím naším prvním Arem. Někdy ve fázi začátku práce na laku, jsme ho "vyprovodili do světa":

Obrázek
Obrázek
M.Lízner
603 262 798
miroslav.lizner@foto-sam.cz
Uživatelský avatar
Miroslav
 
Příspěvky: 324
Registrován: úte črc 26, 2005 11:12 am
Bydliště: Velký Osek

Zpět na Arománie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron